Friday 21 August 2015

Anak Derhaka, Hanya Kerana Tidak Diberi Wang, Anak Buat Sesuatu Diluar Jangkaan Ibubapa!


Sayu melihat kejadian yang menimpa sepasang suami isteri kehilangan rumah yang di bangun dengan jerih payah dan di diami sejak berpuluh puluh tahun,hangus terbakar dalam sekedip mata.

Difahamkan punca kejadian berlaku akibat perselesihan faham antara ayah dan anak 35 tahun yang kemurungan akibat ketagih dadah,dimana anaknya cuba mendapatkan sejumlah wang daripada ayahnya untuk membeli dadah.



akibat kehendaknya tidak di turuti sibapa,sang anak tergamak membakar rumah ibu bapanya sehingga si ibu hampir pengsan dan si ayah hanya terpaku melihat rumah mereka hangus di jilat api.

Dilansir daripada portal harianmetro kejadian yang berlaku pada pukul 11.15 pagi 20 ogos 2015 di kampung ,pahi,kuala kerai kelantan.mangsa mek mas awang long yang berusia 65 tahun (ayah) di anggarkan kerugian RM 45.000 dalam kejadian berkenan.

Katanya, dia kemudian dimaklumkan seorang jiran mengenai kebakaran terbabit sebelum segera pulang.

“Setibanya di rumah saya terkejut melihat api menjulang tinggi dan saya hanya mampu meraung kerana api merebak dengan cepat.

“Tiada apa yang sempat saya selamatkan termasuk dokumen penting.”, katanya
Mek Mas berkata, dia tidak menolak kemungkinan rumahnya dibakar anak keempatnya berusia 35 tahun yang mengalami kemurungan sejak kebelakangan ini.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Krai Mohamad Hanif Che Khalid berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 11.19 pagi sebelum dua jentera bersama sembilan anggota bomba ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba, rumah itu sudah 70 peratus terbakar dan api dipadamkan sepenuhnya 20 minit kemudian.

Ketua Polis Daerah Kuala Krai Superintendan Abdullah Roning berkata, Mek Mas membuat laporan polis selepas kejadian dan anaknya sudah ditahan di rumahnya untuk siasatan lanjut.

Gambar sekitar kejadian.


Sumber Harian Metro / http://cardova-pro. blogspot.com/

No comments:

Post a Comment